Retur och Reklamation

Nedan finner du Powies Retur och Reklmations policy. Har du några frågor om vår policy, kontakta oss via info@powie.se

ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Du har rätt att byta ut en/alla produkter som du har köpt direkt från vår webbplats inom 30 dagar efter att du mottog produkten. Produkten ska returneras i nyskick och i sin originalförpackning. Du har rätt att varsamt bryta förpackningen för att inspektera varan. Om varan och/eller förpackningen skulle ha skadats till följd av hantering som inte motiveras av sedvanlig undersökning har Powie rätt att debitera för den värdeminskning som uppkommit. En produkt kan endast bytas mot en produkt av samma eller lägre värde. Produkter som köps direkt från vår webbplats måste returneras till företagets adress för att ett byte ska kunna göras. Produkterna kan inte bytas i en lokal butik. Vänligen observera att du kan behöva betala frakten för returpaketet. Powie betalar däremot fraktkostnaderna när den nya produkten skickas hem till dig. Du har alltid 14 dagars ångerrätt från dagen då varorna mottagits. Vi återbetalar alla varor som inte använts eller är i väsentligt oförändrat skick. Powie betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 10 dagar från och med det datum vi tog emot ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Powie får dock vänta med återbetalningen tills det att vi tagit emot varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalningen kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde, förutsatt att inte annat överenskommit eller att det finns hinder för sådan återbetalning. Du står som betalningsskyldig under hela retur- eller bytesprocessen. För att nyttja din ångerrätt och returnera en vara behöver du följa de anvisningar som finns beskrivna här. Denna information finns också tillgänglig via länken ”Returinformation” längst ned på vår sida. Ångerrätten kan också utövas genom att använda det standardformulär som finns att hämta på Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se) och sedan skicka det till oss via brev per post eller per e-post. Vill du ha hjälp med att reklamera din produkt så kontakta oss via info@powie.se

 

GARANTI OCH REKLAMATION

Powies garanti gäller i två år. För att anmäla ett garantiärende, kontakta oss via info@powie.se Notera att Powies garanti inte täcker: Defekter och skador på grund av förlust, stöld, brand, vatten, skador som orsakats av felaktig användning, slarv, olyckor eller oberättigad reparation eller modifiering, estetiska förändringar, defekter och skador på grund av normalt slitage och åldrande. Det är viktigt att du som kund noga undersöker varan när du tagit emot den. Om din vara skadats under transport måste du rapportera detta så snart som möjligt till transportören. Detta gäller oavsett om det rör sig om en synlig skada eller inte. Om du efter mottagande av varan upptäcker att den är skadad eller inte motsvarar den vara du beställde så ska du kontakta oss inom en (1) månad. Eventuella klagomål ska göras till vår kundtjänst. Oavsett orsak till retur, så är det av stor vikt att produkten är förpackad så att den inte kan skadas under transport. För det fall en återlämnad produkt inte har några fel kommer Powie ta ut en avgift om 50,00 SEK i transportkostnad. Om en vara ska bytas ut så görs detta mot en vara av motsvarande modell. Om en viss produkt inte finns längre har kunden istället rätt till återbetalning.